Vergroening schoolplein

Op dit moment heeft onze school nog een grijs, stenen schoolplein. Tijd voor verandering! Bello pakt de kans met beide handen aan om creatiever te spelen, spelenderwijs te leren, elkaar te ontmoeten en te verbinden in de natuur. Spannende weggetjes met verstopplekken, een heuvel hier, een klein theater daar. Hoge bomen, lage struiken, welke insecten zie jij? Het wordt een avontuurlijke groene omgeving waar het fijn is om te zijn.

Buitenspelen in de natuur prikkelt de fantasie, zorgt voor een betere concentratie en maakt kinderen meer creatief in het spelen. Daarnaast maken kinderen in een natuurlijke omgeving ook meer vrienden en voelen ze zich zelfverzekerder.

Bello werkt op dit moment aan een plan voor een nieuw, groen schoolplein met ruimte voor schaduwplekken en overkappingen. Dit zorgt ervoor dat het schoolplein het hele jaar gebruikt kan worden en het regenwater beter kan worden afgevoerd. Een doordacht beplantingsplan bevordert tevens de biodiversiteit.

Om dit alles te breiken is Bello een projectteam gestart. Gedreven kinderen, medewerkers, ouders en omwonenden zorgen voor de realisatie van het nieuwe plein.

Steun is onmisbaar

Een ‘groen’ schoolplein is niet goedkoop. Met ons projectteam zoeken we steun via crowdfundings- en sponsoracties bij ouders, familie, bedrijven, omwonenden maar ook via subsidies bij de gemeente, de provincie en diverse fondsen. Help mee de eindstreep te halen zodat dit groene schoolplein werkelijkheid wordt! Elke donatie is welkom.

Je kunt een donatie overmaken op NL49ABNA 087 28 37 882  ten name van Bello Basischool Ouderraad onder vermelding van "groen schoolplein".

Heb je een bedrijf of organisatie die Bello in dit project zou willen ondersteunen of sponseren? Denk aan bijdragen middels menskracht, materialen of hulp bij de crowdfunding! Alle hulp is welkom.
Neem vooral contact op met Elwin Swinkels via directiebello@ronduitonderwijs.nl of 072-5120392.